בבאר שבע נרצחה אתמול מרינה לוגינוב בת ה-41 שנדקרה למוות על ידי בן זוגה, סרגיי צימבל.
 לאחר שנעצר בחשד לרצח אתמול, התברר כי רק לפני שבוע צימבל תקף שוטר שהגיע  לביתם בשל תלונת השכנים על אלימות כלפיה. הוא נעצר, הובא להארכת מעצר בפני  שופט ולאחר יומיים שוחרר  בתנאים מגבילים ובהרחקה מבת הזוג ומהבית.
מדוע שוחרר? במשטרה אומרים שלא הצליחו לשכנע את לוגינוב להתלונן נגדו.
האם במשטרה שכחו שבמשפט פלילי המדינה היא  זו שתובעת את התוקף ואילו הקורבן משמשת כעדה? הרי כאשר אשה נרצחת היא לא  יכולה להגיש תלונה, נכון? המדינה מגישה את התלונה והגופה משמשת כעדות. וכך  גם במקרה של אלימות כלפי נשים (להבדיל אלפי הבדלות) – ברגע שהאשה נושאת על  גופה סימני אלימות, השאלה האם היא מוכנה או לא מוכנה להגיש תלונה אינה  רלבנטית. ברור שהיא לא מוכנה, היא פוחדת, היא מאויימת. לכן המדינה היא זו  שהיתה צריכה להגיש את התלונה.    
הלאה. שבוע לפני הרצח, כאשר הגיעו  שוטרים לבית של בני הזוג, צימבל תקף שוטר. מה היה צריך לקרות יותר כדי  לדרוש מבית המשפט כבר אז מעצר עד תום ההליכים, במטרה להבטיח את שלומה של  האשה? האם לא ברור שמי שתוקף שוטר יתקוף שוב את בת זוגו?
ובאשר לכבוד  בית המשפט, האם הוא לא צריך לבדוק את הדברים לעומק ולבצע הערכת מסוכנות של  גבר כזה? האם בית המשפט לא מבין כבר שבמצב כזה קיצוני של גבר שתקף שוטר, צו  הרחקה הוא חסר כל אפקטיביות ורק מעלה את רמת הסיכון? ועובדה שאחרי יומיים  שוחרר החשוד ממעצר, שם פס על התנאים המגבילים ומיד חזר לבית וביצע את רצח  האשה. כי אדם שמכה שוטר לא מתייחס להגבלים שחברה דמוקרטית מטילה עליו. לאדם  כזה אין שום בלמים, אין לו שום מנגנון פנימי שעוצר אותו וברור שברגע שהוא  יכול הוא חוזר הביתה והאשה בסכנת חיים מיידית.
מה לא נוהל כאן כשורה?
לא היתה הערכת מסוכנות רצינית, לא על ידי המשטרה ולא על ידי בית המשפט
 השאלה החוזרת מדוע האשה לא הגישה תלונה אינה במקומה. כשאין סימנים חייבת  האשה להגיש תלונה, אבל כשיש סימנים על גופה המעידים על אלימות כלפיה, היא  לא צריכה להגיש תלונה כדי שבן הזוג ייעצר. זו חובת המדינה, כיוון שיש ראיות  שמאפשרות לעצור אותו. לכן, נשאלת השאלה האם מישהו הפנה אותה לחדר מיון כדי  לתעד את הפגיעה? האם מישהו הפנה אותה לצלם את הסימנים (כי הרי עם ייעלמו  עד קיום המשפט), כדי להבטיח שיהיו ראיות לבית המשפט לכשיתקיים הדיון בעוד  כמה חודשים? ומדוע לא עצרו את הגבר עד תום ההליכים בדיוק כדי להגן על האשה  מפניו? הרי היו ראיות ואפשר היה לעצור אותו ואז גם לא צריך לגונן על האשה  ולשלוח אותה למקלט.  
כל זה לא נעשה ולכן יש פה מחדל אחרי מחדל אחרי מחדל וזאת בשנת 2017 כשמדינת ישראל כבר עשתה כברת דרך בטיפול באלימות כלפי נשים.