בכל שבוע #חכמתשבט שמעניקה לנו את מתנת הזמן וחסד התבונה

מאז מותה של חברתי האהובה פנינה כהן, שהייתה מבוגרת ממני בעשור, איבדתי את חכמת השבט ומורת הדרך שהייתה לי למשך 30 שנות חברות. את החתיכה החסרה אני מחפשת בנשים שנמצאות בעשור השביעי, השמיני והתשיעי לחייהן, מבקשת מהן את מתת הזמן וחסד התבונה, ומי יודע, בטח בסוף גם ייצא מזה ספר.


אירית אמבר

אירית אמבר, בת 72, היא אשת טלוויזיה ותיקה שכבר 50 שנה לא עוצרת, ואומרת: "הדבר הכי חשוב הוא לא להילחץ מהגיל, הוא לא עושה כלום. ברגע שאת לא נלחמת בזיקנה, אלא מנהלת אותה ואת עצמך – את בטופ. כי אין מה לעשות אנחנו לא עוצרים את גלגלי הזמן.

"אם פעם, מגיל 65 היינו שקופות ואף אחד לא ספר אותנו, היום מדברים יותר על זיקנה ומבינים שהניסיון שווה זהב ולכן אל תוותרו והמשיכו לחפש את עצמכן, בגל גיל – "גם ב-60 ו-70, יש לכן עוד המון כוח לתת. אלה שממשיכות – פורחות, אלה שמוותרות – נופלות".

הסוד שלה עומד על ארבע רגליים – בכל יום היא עושה ספורט,  מקפידה על תזונה טובה, ממשיכה לעבוד בחברת ההפקות שהקימה ביחד עם בן זוגה, הבמאי המוערך אבי אמבר, ומשקה בלהט את הזוגיות ארוכת השנים שלהם. "אני משתדלת לשמר את הניצוצות והפרפרים בבטן, ממשיכה להתנהל בקצב ובאנרגיות של גיל 50 לא מתחפרת בכאב ובדברים שאינם, יוזמת כל הזמן, אומרת כן על הכל כי ככה צריך כשאת מפיקה, ולא נותנת לעצמי להכנס לאפרוריות של השגרה. בכל יום אני מוצאת שושנה אחת שתאיר את יומי, וחושבת רק על דברים טובים וחיוביים". האמת? רואים. בשבוע הבא עוד פניני תבונה על השרשרת.