בכל שבוע #חכמתשבט שמעניקה לנו את מתנת הזמן וחסד התבונה

#חכמת השבט השבוע היא נורית גפן

 

"אני עוד שנה וחצי בת שמונים והילדים והנכדים הציעו לי שלכבוד יום ההולדת, נעשה טיול גדול, כולם ביחד. אבל אמרתי להם: 'למה לחכות עד שמונים? מי יודע, אולי אני אמות קודם?', כי יש לי ענייני לב ואני לא רוצה לחכות. אני רוצה להגיע ליפן עוד קודם. אז דילן, הנכד שלי, שהוא מומחה עולמי, אמר שמרץ זו תקופה טובה לנסוע, וכך במרץ הקרוב ניסע ליפן כל המשפחה. אחרי זה אם אחיה עד שמונים, יופי, אבל את הטיול הגדול שלי כבר עשיתי בגיל 79", נורית צוחקת. היא אשת תקשורת ותיקה, מגישת הפודקאסט "באות בזמן" והפינה ב"גלית ואילנית"ובעיקר מציבה לנו מראה מגדילה של כנות מול הפרצוף. וזה בדיוק מה שאנחנו צריכות מחכמות השבט שלנו.

"אני לא מפחדת בכלל מהזקנה. לא עשיתי כלום, לא בגוף, לא בפנים, אני לא מחפשת חתן, יש לי ילדים ונכדים, אבל יש לי חברות שמחפשות והן עושות הכל כדי להיראות טוב. הן עשו המון התערבויות בפנים והן אומרות לי שכשאני באה אני מביאה איתי את הזקנה. הן שואלות: 'למה את לא עושה בוטוקס, תנפחי את הלחיים קצת'. הן בגילי ונראות בנות 60. הסנטר לא נופל להן כמו לי, אין להן את מראה הבולדוג בצדדים ואין להן קמטים, אבל הן פותחות את הפה ומה שיוצא משם זה לא דיבורים של בנות 60 אלא דיבורים של בנות 80, כמוני, על תרופות ורופאים, כואב לי פה, כואב לי שם, אז למה אתן צריכות להיראות הילדות של עצמכן? את זה אני לא מבינה. הצעירים חושבים שהם לא יזדקנו ויכול להיות שהם צודקים – הם לא יזדקנו ואני לא מקנאה בהם. כי בינתיים תשימי לב – מאריכים לנו את הזקנה ולא את הצעירות, נותנים לי תרופות, אבל הלב שלי בן 79 לא יעזור כלום, וגם הכליות והריאות ושלפוחית השתן, הכל בתוכנו מזדקן. כשיאריכו את הצעירות, שיבואו אלי", היא צוחקת.

והטיפ שלה: "בגילנו צריך גם להתחיל להיפרד מחפצים, אני אומרת לחברות שלי 'תתחילו לזרוק, כדי שעול פינוי הבית לא ייפול על הילדים. יש לי חפצים של אמא שלי ושל אמא שלה ומה הילדים יעשו עם כל זה? אז עכשיו שירה עוזרת לי לפנות. כן, כבר עכשיו. הגעת לגיל 75? תתחילי לחשוב איך לרוקן".

*מאז מותה של חברתי האהובה פנינה כהן, שהייתה מבוגרת ממני בעשור, איבדתי את חכמת השבט ומורת הדרך שהייתה לי למשך 30 שנות חברות. את החתיכה החסרה אני מחפשת בנשים שנמצאות בעשור השביעי, השמיני והתשיעי לחייהן, מבקשת מהן את מתת הזמן וחסד התבונה. בכל שבוע #חכמתשבט אחרת